Powered By Blogger

måndag 26 december 2011

Imorgon ska man vara flitig!

Hejsan svejsan!
Imorgon ska jag ta bussen till stallet, för mamma jobbar och pappa med =I. Så bussen går ungefär vid 09:30 nån gång. Så att jag är i stallet ca 09:45. Då ska jag gå in i sk-rummet och hämta grimma, grimmskaft och gå ner till hagen om Diana står ute. När jag väl kommit ner till hagen ska jag försöka att bara ha med mig Diana ut ifrån den så att inte dem andra 2 hänger på, vilket inte skulle förvåna mig ett dugg. Sen ska jag gå tbx till stallplanen, jag tror att jag kommer stå ute för om jag står inne är det lite jobbigt för dom som mockar, tror jag. Iallafall så ska jag borta Diana riktigt ordentligt  tills hon glittrar, hehe. Sen ska vi rida ca en timme eller nåt sånt tror jag det var. Sen blir det av borsta av ordentligt igen och sen blir det flitig städning! Bla. skrubba krubban, fylla på vatten, göra rent täcket, borsta rent grimman och en del andra saker. Sen ska jag ställa in Diana och KANSKE smörja sakerna, men jag gjorde det idag, så det blir om det finns tid till det.
Jag tar bussen hem när jag är klar och det blir nog vid 14 tiden. Då ska jag duscha och fixa vid mig. När mamma kommer hem så ska vi förmodligen shoppa lite, men det får vi se.

/Linda

2 kommentarer:

  1. Åhh,jag önskar att jag också hade en häst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Diana är tyvärr inte min egen häst, utan ridskolans <3

      Radera